اخبار بین المللی
شماره: 223
1390/09/05 - 12:05
پیوند سلول های بنیادی مغز راهی برای درمان بیماری پارکینسون

یک تیم بین المللی به رهبری دانشگاه هاروارد، در آزمایش خود، سلول های بنیادی سالم جنین موش را به مغز جوندگان بالغ آزمایشگاهی که قادر به استفاده از لپتین (هورمونی که به بدن فرمان توقف خوردن را می دهد) نبودند، پیوند زدند.

به گزارش بنیان به نقل از thehindu، دانشمندان ادعا می کنند موفق به انجام  پیوند جدیدی از سلول های بنیادی شده اند که با بازسازی مدارهای مغزی درموش، می تواند راه را برای درمان های جدید و موثر برای بیماری هایی مانند اوتیسم و پارکینسون هموار کند.

این پیوند موفقیت آمیز بود به حدی که این حیوانات قادر به پردازش دوباره لپتین واز دست دادن وزن شدند.

محققان گفتند که تنها به این دلیل چاقی را مورد مطالعه قرار دادند که ببینند آیا این نوع آزمایش کار می کند؟ هدف واقعی آنها درمان منطقه ای حساس از مغز بود که درگیر بیماری های پیچیده ای مانند پارکینسون، اوتیسم، صرع، بیماری نورون حرکتی و صدمات طناب نخاعی می شود.

به گفته دانشمندان در مجله  Science، این سلول های بنیادی ابتدایی تبدیل به چهار نوع نورون یا سلول های مغزی شده و با سلول های موجود ارتباط برقرار می کنند.

Jeffery Macklis  از دانشگاه هاروارد، رهبراین تیم گفت: ما ازمدارهای پیچیده برای بررسی اینکه آیا انتخاب دقیق و کنترل شده پیوند نورونی می تواند مغز را مجددا سیم کشی کند، استفاده کردیم.
آنچه دریافتیم این بود که این نورون ها نه تنها به انواع صحیحی از سلول ها تبدیل شده اند، بلکه آنها سیگنال هایی را به مغز گیرنده فرستاده و سیگنال هایی را نیزاز مغزگیرنده دریافت می کنند.
گام بعدی ما پاسخ به پرسش های مشابه در مورد بخش های دیگری از مغز و نخاع است که درگیر بیماری ALS (بیماری موتور نورون) و آسیب های نخاعی می شوند.
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved